Recenze Equa bank – nespolehlivost na prvním místě

equa-bank-logoAsi jako mnoho jiných lidí i já jsem podlehl myšlence využívat služeb jedné z mladých „bezpoplatkových“ bank, která navíc nabízí spořící účet se zajímavým úrokem.

Nyní, po takřka půl roce, jsem se rozhodl sepsat pár svých zkušeností s Equa bank a podělit se o ně s těmi, co by o této bance přeci jen uvažovali. Vše je jen otázkou priorit a nyní za sebe můžu říct, že za služby je lépe si zaplatit, pokud se na ně chcete spolehnout. Zmiňuji proto zásadní problémy, se kterými jsem se za dobu používání Equa bank setkal.

Prvotní nadšení. Vše je zdarma a hezké

Vše je nové pěkné, ze začátku dostanete Vy i kamarád a nebo kolega, který Vás doporučil, 150 Kč k dobru asi měsíc po založení účtu. Internetové bankovnictví (IBS) je po uživatelské stránce opravdu povedené. Ovšem podle mne je stále ve vývoji. Některé funkce v něm chybí (např. dobití kreditu). Občas něco nefunguje, mne konkrétně žádost o vydání nové karty. Požádání přes IBS nefungovalo ani před několika měsíci a ani minulý týden, kdy jsem žádal o vydání bezkontaktní platební karty.

Nefunkční karta. Někdy a někde?

Nebyl jsem jedním z prvních klientů, takže jsem při pročítání diskuzí se zkušenostmi s Equa bank ignoroval příspěvky, kde uživatelé popisovali, jak jim nefungovala platební karta v tom či onom bankomatu a nebo terminálu. Myslel jsem si, že to za tu dobu mají odladěné a že s tím už problém nebude. Opak byl pravdou.

Ještě horší, než že něco nefunguje, je stav, kdy se nefunkčnost projevuje někdy a někde. V mém případě nešlo kartou platit u tankomatu na benzín v Hradci Králové (u supermarketu Terno). Kartu tankomat odmítal bez bližšího udání důvodu. Klientské centrum Equa bank, nebo-li „standardní mazač medu kolem huby“, předalo správu na karetní oddělení a na dlouho se odmlčelo. Po druhém neúspěšném použití u stejného tankomatu jsem problém urgoval. Equa bank nabídlo jako jedinou možnost vystavení karty nové. Žádná větši snaha o odhalení, kde by mohl být problém. Nová karta problém nevyřešila, jelikož ještě před aktivací této nové karty jsem do třetice starou kartou zkoušel u tankomatu platit a tentokrát úspěšně! Jediné přenastavení karty v IBS, které jsem udělal, bylo změna limitu „Platba MO/TO“ z 0 na 2000. Dle slov Klientského centra Equa bank na tento typ transakcí nemá nastavení vliv. Nicméně stará karta nakonec funkgovala.Takže zbytečně vydaná nová karta.

Prodloužený víkend bez peněz

Snad největší chybou ze strany Equa bank byla odstávka internetového bankovnictví na celý prodloužený víkend v červenci, kdy o této odstávce banka informovala pouze zprávou v IBS a to jen asi 3 dny před odstávkou. Žádný email, žádnou sms se k tak důležité události banka neobtěžovala zaslat. Ocitl jsem se tak bez peněz, většinu peněz totiž udržuji na spořícím účtu a na běžném mám vždy maximálně pár korun a peníze dle potřeby převádím ze spořáku na běžný účet. Ani zákaznická linka na telefonu mi dle slov operátora nemohla pomoct. Situace byla tedy neřešitelná. Důkaz naprosté nespolehlivosti Equa bank. S Equa bank se prostě můžete z ničeho nic na několik dní ocitnout bez svých financí!

Bohužel tyto dvě špatné zkušenosti nejsou zdaleka všechny. Běžně se stává, že se ve výpisu vyskytnou různé anomálie v transakcích. Odchozí trvalý příkaz, jeho následné stornování a znovu odeslání. Duplikace plateb a následné stornování. Banka má problém zajistit standardní služby jako možnost přebrat kartu zdarma přímo na pobočce a nebo poskytovat klasické půjčky (ne rePůjčky). Rozepíšu se o tom v dalším článku.

Shrnutí: Za kvalitní služby se platí

Moje doporučení zní, pokud potřebujete spolehlivost, flexibilnost a důvěru, což by u produktu, který operuje s Vašimi penězmi mělo být standardem, Equa bank se vyhněte. Jde přeci o Vaše peníze a pohodlí a těch pár desítek korun měsíčne, co dáte u velké banky za spolehlivost a profesionalitu, je adekvátní výdaj.

54 komentářů u „Recenze Equa bank – nespolehlivost na prvním místě

  1. Petr

    Přehnaná kritika – na jednom jediném místě nešlo použít kartu (mně se to za 3 měsíce nestalo a to s ní platím denně všude možně). Řešení bylo možné přes internetové bankovnictví. A potom odstávka internetového bankovnictví, na kterou banka dopředu upozornila, takže jste si mohl peníze ze spořáku převést před odstávkou. Slovo nespolehlivost mi přijde značně přehnané. I velké banky mívají tento typ bolestí (nefunkční IB), jenže u nich nejsou porodní ale stařecké…

    1. wasek Autor příspěvku

      Zdravím, díky za názor.
      Jak jsem psal v článku, pro mne je priorita spolehlivost, pod kterou si u banky představuji stoprocentní přístup k penězům a to, že se na ni můžu kdykoliv spolehnout. S tou odstávkou IBS nepovažuji za dostačujicí informovat jednou zprávou v IBS a to ještě asi 3 dny před odstávkou, která pak trvá skoro 4 dny. Kdo z nás se do IBS přihlašuje každý den? Statisticky vzato souhlasím, že jsem minorita a většina uživatelů Equa Bank je 100% spokojena. Jsem ale názoru, že pouhý statistický průměr je u některých případů nedostačující. U případů, jako je zrovna tento.

      1. Petr Nohel

        Mě zprávy chodí e-mailem, nechám si je posílat v kopii na e-m. adresu mob. telefonu (v síti Vodafone – služba se nazývá SMS-e-mail, je to zdarma ). Toto mi opravdu stačí, být informován ty 3 dny předem o nefunkčnosti int. bankovnictví.
        V žádné bance jsem nenašel ochotu posílání informací – e-m. zprávami o zůstatcích (v kterou hodinu si určím, i několikrát denně), a to tak, že délka zprávy není tak dlouhá, že by se do délky dvou text. zpráv nevešla (ve spořitelně se to nevejde, takže jen vím, že přišla zpráva, ale částku se SMS-e-mail-em nedovím, navíc, což je hloupé, dostanu informaci až po zaúčtování platby).
        U Equa Bank bych doporučoval si něco na účtě nechávat, jelikož v průměru jednou za několik desítek přesunů se stane, že se peníze převedou ne za několik minut, ale za několik hodin.
        Mě v drtivé většině výběr z bankomatu proběhne v pořádku.
        Proto jsem dost spokojen a přeji Equa Bank, aby se udržela. (Dále si vážím i toho, že o snížení úrokových sazeb mne informuje, narozdíl od Spořitelny.)

  2. BRQ

    Mne prijde, ze Cesi najdou chlupy vzdy a na vsem. Ja jsem byl u CSOB pres 10 let. Dreli ze me penize vrchem spodem, za kazdou blbost. S kazdou zadosti o cokoli jedine osobne na pobocku. Nekolikrat se mi stalo, ze jsem reklamoval pripsani penez na svuj ucet. Kdyz se spatne zauctovana vyplata zkrizila se splatkou hypoteku, rekl jsem si dost. K memu prekvapeni vsak po pisemne vypovedi zacala CSOB nabizet sluzby levneji, nebo uplne zdarma.
    Ted jsem u Equa druhym rokem. Zpocatku byl problem s kartami (Equa vydavala novejsi karty s mensim cipem. Nicmene Equa mi sama volala a nabidla okamzitou vymenu zdarma, hlavne jsem ale nikam nemusel chodit nic podepisovat). Kdykoli jsem volal Equa helpdesk, setkal jsem se v prijemnym clovekem, ktery mi opravdu pomohl. Co ale na Equa ocenuji nejvic, je jejich transparentni pristup. Equa nikdy neslibila, ze bude nejlepsi, nebo ze kvuli me rozkraji. Jejich PR rozumim a nemam zadny problem s odstavkou, neb mi prijde vzdy email nejmene tyden predem, coz stale nic nemeni na tom, ze mam na beznem uctu dostatek prostredku.

    Myslim, ze mnoho komplikaci jste si zpusobil sam (malo penez na uctu, nenastaveni emailu ke komunikaci). Zadna banka nemuze obvolavat svoje klienty a oznamovat jim, ze bude odstavka systemu.

    Ke sporitelne jen tolik, ze u nich meli ucet rodice. Vetsi nesystematicnost a chaos jsem nezazil. Nikdo nevedel, co ma delat. Vecne narvane pobocky (online CS neumi vyridit temer nic), protivny personal. Des bes.

    1. wasek Autor příspěvku

      Dobrý den,

      díky za Váš názor, i když je odlišný od mého. De facto ale potvrzuje to, co jsem napsal, pokud člověk chce vše zadarmo a levně, nesmí si pak stěžovat na problémy.

      Nesouhlasím ale konkrétně s Vaším tvrzením ohledně toho, že jsem si většinu věcí způsobil sám. Ano, možná to, že jsem měl 5000 na účtu, je při prostém pohledu původ problému, ovšem zamyslíte-li se prakticky, tak je přeci přirozené, že veškeré finance chce klient držet na spořícím účtu a na běžném mít takové nutné minimum financí, které koresponduje s jeho doposavadními potřebami, zkušenostmi s bankou a plány.

      Můj článek je jednoduše řečeno moje zkušenost, kterou jsem vyjádřil subjektivně a o které jsem chtěl napsat. Možná jsem statistická minorita, ale pokud někdo smýšlí a vyhodnocuje priority jako já, přijde mu můj článek vhod.

  3. Primos

    Podivejte se, co to vykladate… ze nectete informace k odstavce je Vase chyba, delaji to vsechny banky, mam ucty ve Fio bance, Evropsko-Ruske bance, Zuno bance a Equa bank.
    Nejvice spokojenosti mi dava Fio banka a Equa bank.
    U Equa jsem vice jak pul roku a vzhledem k me spokojenosti jsem ji zacal preferovat a je pro me bankou v ktere provadim nejvice bankovnich operaci.
    Nejlepsi uroky jak u vkladu tak uveru, nejlepsi kurzovni listek z novych bank, nejlepsi platebni karta – pozna platbu v zahranici v Eurech a nasledna platba z Euroveho uctu bez poplatku, jedno z nejlepsich porfolii z novych bank.
    Za celou dobu jsem nemel problem ani s platbou ani vyberem jak v CR tak v EU, vybery ve vsech bankomatech CR zdarma a v zahranici jen za 9,- Kc je to, o cem si v jinych bankach muzete nachat jen zdat.
    Ktera jina banka nabizi lepsi bankovni produkty jako celek nez Equa? Odpoved bez rozmysleni….zadna!

    1. wasek Autor příspěvku

      Díval jsem se znovu, „co vykládám“ :), a i přesto zastávám pořád ten samý názor.

      Já jako klient / uživatel / zákazník:
      – chci produkt používat,
      – nechci se každý den přihlašovat do IBS a starat se, jestli zrovna zítra mi IBS bude fungovat,
      – chci se na produkt či službu 100% spolehnout.

      Souhlasím, že většina lidí bude spokojena přesně kvůli důvodům, které uvádíte ve vašem komentáři. Přiznám se, že i já pořá u Equa Bank setrvávám a dokonce ji používám jako primární banku i přes mé zde zmíněné problémy. Kvůli 100%ní spolehlivosti jsem ale nucen souběžně využívat i druhý BÚ a platební kartu od jiné banky.

      Nicméně shrnu dosavadní fakta:
      – selhání komunikace směrem před odstavením IBS na 4 dny!,
      – chyby a nekonzistentní transakce na BÚ (zdvojené platby a následná storna, kde je proboha ACID transakcí?),
      – problémy s platební kartou (karta při odstávce IBS skutečně nefungovala, i když bylo komunikováno ze strany EB, že na platby kartou odstávka nebude mít vliv),
      – kostrbatá komunikace klientského centra,
      + nejlepší a nebo jedny z nejlepších úroků na spořáku,
      + vše zdarma (výběry, platby, transakce),
      + přehledné a intuitivní IBS.

      Myslím, že je potřeba psát nejen zjevné chvály, ale také se zmiňovat o problémech, které se při používání nějakého produktu či služby vyskytnou. Tento článek zde má své místo, je založen na reálné zkušenosti uživatele. Moc rád v budoucnu o Equa bank znovu napíšu, ale v opačném duchu. Budiž to Equa bank ku prospěchu, jelikož ji, ač to tak na první pohled nevypadá, stále fandím.

      1. Primos

        Sporici ucet u Equa bank neni jeden z nejlepsich, ale v ramci bank absolutne nejlepsi a to i po 01.12. kdy vstupuje v platnost novy cenik a urok na sporicim ucte klesne na 1,4 %, na sporeni Extra 1,6%. Naopak na terminovanych vkladech bude urok vyssi a to az 3%, coz je po Evropsko – ruske bance druhy nejlepsi urok, tam musite ale vlozit min. pul milionu fix bez moznosti vyberu.
        Zadny bankovni dum neni bez chyby.
        Zazil jsem u Komercni banky dobu, kdy me nechteli na prepazce obslozit, protoze muj osobni banker jak tomu rikali mel volno, ja o zadneho bankere nestal, proste jeden mel polovinu klientu a druhy urednik druhou polovinu. Pro platby v zahranici mi vystavili virtualini kartu, ktera nikdy nefungovala.
        V Ceske sporitelne jsem si pripadal jako na poste, musel jsem si vytisknout cekaci cislo a 3/4 hodiny cekal az na me prijde rada a odchazel za 1a1/4hod. Rek jsem jim, ze jsou bankou pro duchodce, kteri maj cele dopoledne cas a take tam skoncil.
        Asi nejcastejsi odstavky ma Zuno banka.
        Kazdy moderni clovek nespoleha na jediny ucet, jedinou kartu a jedinou banku. Ma v penezence nejmin karty dve pro pripad nepredpokadaneho, ale mozneho vypadku, nebo dalsich plateb.
        V odpovedi na muj clanek pisete, ze Equa banku pouzivate jako banku prioritni, to delame prece tehdy, pokud jsme s bankou spokojeni ne? Vas titulek EQUA BANK – NESPOLEHLIVOST NA PRVNIM MISTE je prece uplny nesmysl, neobjektivni a zcestny.

        1. wasek Autor příspěvku

          Zdravím,

          tak asi podle Vás nejsem hold moderní člověk no. 🙂 I když teda nyní karty dvě v peněžence skutečně nosím, samozřejmě že už na Equa Bank nespoléhám. Ohledně změny primární banky je to jen moje pohodlnost, lenost a také důvod, že asi u žádné banky bych si výrazně nepomohl, jak jste ovšem sám v komentáři napsal.

          Reaguji ještě na poslední větu Vašeho komentáře „Vas titulek EQUA BANK – NESPOLEHLIVOST NA PRVNIM MISTE je prece uplny nesmysl, neobjektivni a zcestny.“:
          – nesmysl: nesmysl lze chápat v této souvislosti jako něco vymykajícího se realitě, pro mne v tu dobu banka takto působila, tedy nadpis článku je relevantní a dává smysl,
          – neobjektivní: nikde nepíšu, že tohle je objektivní kritika. Ba naopak, vše, co naleznete na těchto stránkách je můj subjektivní pohled, názor, komentář k něčemu … tohle není idnes a nebo lidovky :-),
          – zcestný: slovo zcestný může být synonymem nesmyslný, tedy jsem reagoval výše. pokud je vykládáno ve významu „zavádějící“, odkazuji se na odpověď u slova neobjektivní. Každý subjektivní názor je pak zavádějící.

    1. Dave

      Dobrý den. Ano u Equa bank je nutné mít u termínovaného vkladu BÚ. Alespoň jsem to teď zkoušel a jeví se jako by bylo možné svázat termínovaný vklad s BÚ. Pokud máte u Equa bank uloženo 100 000 Kč, BÚ je veden zdarma bez nároků na měsíční obraty. Banka navíc nerozděluje, kde je těch 100 tis uloženo, může to být i ekvivalent přepočtu na české koruny.

  4. Petr Matějec

    Dobrý den,

    z equabank jsem docela rozčarovaný. zatímco kolegové, kteří mají svoje účty u jiných bank (poštovní spořitelna, česká spořitelna, komerční banka aj.) mají výplatu na účtu hned ráno (příkaz k úhradě byl ze mzdové účtárny dán v předchozí den) , u equabank se výplata zobrazí třeba až odpoledne. to je pro mně ale průser, protože pokud máte někam jet, výlet musíte o den odložit nebo zrušit. když jsem měl účet u české spořitelny, výplata byla pokaždé zaúčtována hned ráno. začínám hodně vážně uvažovat o návratu k „poplatkové“ české spořitelně. ach jo….

  5. jan

    to je snad zaplacena kritika,co jsem u equabank vse jde skvele, u jinych bank mam more problemu kdyz zapomenu heslo, kartou mi nejde vecne platit, vybery z bankomatu jsou nesmyslne schovane poplatky a u equy vse funguje skvele. Jine banky maji neprehledne weby, slozite mobilni aplikace a u equy je vse velmi prehledne a funguje skvele a na pobocky nechodim,takze nevim ale banka u ktere musim na pobocku pro me neni banka, radsi vyuziju cas jinak

  6. Dudek

    Kritika není přehnaná, spíše není vyčerpávající. Mám účty několik let u 7 bank a mohu srovnávat. Fungování Equa je tragédie. Např. čekání na peníze z vlastního spořicího účtu půl dne, když je potřebujete hned, platby z cizí banky připisuje až pozdě odpoledne, pomalé internetové bankovnictví. Prostě Equa zaspala. Sice je zdarma, ale to je každá slušná banka, konkurence nabízí mnoho navíc.

  7. Hana Křížová

    Dobrý den, musím se zastat kritika. Je fajn, že je banka bez poplatků, ale své mouchy má. Třeba již zmiňované připisování vkladů na účet. Od rána čekám na peníze z výplaty. Ne, že bych byla zrovna na ně odkázaná, ale i u Poštovní spořitelny byly ráno na účtu. Zrovna tak SIPO, u Equa bank se odečítá jen jednou měsíčně, takže musím myslet na to, abych včas přeposlala ze spořícího účtu. Někdy odečtou 13., někdy 14. v měsíci, dnes odpoledne ještě odečteno není. Ty zpackané platby jsem zaregistrovala taky a to je důvod, že se na banku nemůžu spolehnout, ale musím ji kontrolovat. Ještě mi vadí, že při platbě přes SMS nevyžaduje potvrzovací kód. Proti Poštovní spořitelně je tu ale zase výhoda, že můžu obhospodařovat účet i o víkendu. Tam jsem musela přetáhnout peníze v rámci účtu v pátek do 19.00, protože jsem jinak měla smůlu. A proč nemám na účtu víc peněz? Protože člověk nikdy neví, co se může stát a na spořícím účtu jsou ve větším bezpečí. 🙂

  8. Lukáš Fait

    Za sebe přidám zkušenosti spíš jako klient „staré“ banky uvažující o přechodu právě k equa. Hodně se v kritice v komentářích píše pomalé připisování výplaty na účet?! Proboha, že to není ráno ale odpoledne?? A měl někdo KB? Kamarád s Erou má odpoledne připsáno, já s KB 2. – 3. den! Platby kartou zaúčtované taky až po třech dnech nebo v extrémním případě i následující měsíc (pokud platba proběhla na konci měsíce) nejsou vyjímka. To že banka začala nabízet NFC karty jako snad jedna z posledních na trhu nebo, že opravdu máte přiděleného jednoho poradce a pokud si s ním přes IB nedomluvíte schůzku ostatní Vás neobslouží nebo jen neochotně mě donutilo poohlédnout se jinde. Nevím, možná jsem „starej“ typ klienta (finanční mentalitou) ale všechny peníze mám na BÚ, takže problémy s převodem mezi SÚ a BÚ neřeším. Výběry zdarma při přísunu alespoň 10K jsou luxus, stačí si nechat posílat výplatu a podmínka je splněna. Za mě osobně jeden z možných kandidátů spolu s Air… Koukněte se na to trochu volněji, podobně jako flatové mobilní tarify a nástup virtuálních operátorů uvolnily ceny volání, tak tyhle banky přišly s konceptem vše za 0,- tak je holt potřeba jim něco odpustit (jasně odstávka IB když BÚ zeje prázdnotou se blbě odpouští ale většině se to podle mě nestane, také mají vše na BÚ nebo si max odkládají třeba 1K/měs. na SÚ) Alespoň tak to vidím já 🙂

  9. Nejhorší banka

    Já mám s Equa Bank mnohem horší zkušenost a můžu Vám říct, že za jejich jednání by se nemusela stydět leckterá lichvářská společnost. Equa Bank odkoupila můj hypoteční úvěr od jiné společnosti, takže jsem se jejich klientkou stala nedobrovolně a proti svojí vůli.

    Po pěti letech řádného splácení jsem se dostala do tíživé finanční situace. S řádným předstihem jsem tedy kontaktovala banku a sdělila jsem jim, že nebudu schopna nadcházející splátku včas uhradit a že mi bude trvat několik měsíců, než budu moci splátku uhradit. Zeptala jsem se, jestli se tedy můžeme domluvit na nějakém řešení (odkladu splátky, rozložení splátky do jistiny), abych nebyla několik měsíců pozadu s jednou splátkou. Odpovědí mi bylo, že nic takového nemám ve smlouvě a pokud budu se splácením pozadu o více jak 3 splátky, dům dají do dražby. Žádné vstřícnosti jsem se po pěti letech řádného splácení z jejich strany nedočkala. V jejich případě tedy neplatí nepsaná zvyklost, že pokud budete mít problém se splácením, musíte banku ihned kontaktovat a vše se vyřeší.

    Třešničkou na dortu je to, že banka tuto skutečnost nechce ani akceptovat, když už ji nechce řešit. Neustále mě uháněli, že jsem pozadu se splátkou a kdy ji zaplatím, vysvětlovala jsem jim pořád dokola vzniklou situaci a skutečnost, že nebudu schopná splátku vyrovnat dalších několik měsíců, když mi řekli, že to vidí v systému, tak mě přestalo bavit opakovat to samé znovu a znovu a přestala jsem jim zvedat telefony, jelikož jsem zvyklá problémy řešit, nikoli o nich mluvit.

    Equa Bank se však nevzdává, neustále volá, pro jistotu z více jak 100 různých telefonních čísel, abyste si jejich číslo nemohli zablokovat. Volají v sobotu, v neděli, večer a minimálně 50x za den. A to že volají 50x za den myslím zcela vážně a bez nadsázky.

  10. Linda

    Dobrý den,
    z mých vlastních zkušeností jsem měla zmíněné problémy (ohledně BÚ) i u velkých bank. Chápu, že internetové bankovnictví někdy nejde a že karta prostě někdy nefunguje, ale nevím, proč bych za to měla platit peníze navíc. U equa bank jsem už přes rok a přechodu rozhodně nelituji, naopak oceňuji výhodné výběry u nás i v zahraničí.

  11. Zachy

    Bohužel musím před Equa také varovat. Jako dlouholetý klinet České Spořitelny jsem s vidinou úžasné banky „Všezdarma“ ztratil hlavu a přešel k Equa. Hned nazačátku mě uzemnili s pouze jednou kartou, dvě prostě nelze ani kdybych za ně zaplatil. Další problémy byly s internetovým bankovnictvím. Limity kary jdou nastavit POUZE na týden místo na den, takže kdo má běžné až větší pohyby, vpodstatě je nutné limit úplně vypnout. Dále velice často se stává, že zadaná transakce přes internetové bankovnictví není po odeslání nikde vidět, ani v ochozích platbách, ani v čekárně plateb….zkuste si pak zadat pět a více transakcí…je nutné neustále refreshovat nebo čekat, až se to tam někde objeví, Vrchol všeho je to, že na mém účtě NEFUNGUJE potvrzené o proběhnuté či něproběhnuté transakci emailem. Jejich hotline mi vždy odpoví, že problém řeší. Po třetí stejené reakci jsem to vzdal…. Dále má banka neuvěřitelné množství výpadku internetového bankovnictví přes víkendy. Tento posední je navíc neohlášen. Budiž, ale mě nefungují ani bankomaty, jen stroze oznámí „chyba komunikace s Vaší bankou“ a fuck off.
    Moje pocity? Jsem kretén, který měl zůstat u ČS, která byla 100% spolehlivá ! Za ušetřenou stovku měšíčně to opravdu nestojí ! Je to ale zadarmo, tak co bysme chtěli že….

  12. Anet

    S přítelem jsme u Equa již dva roky a nemohu si opravdu na nic stěžovat. Vše probíhá bez problémů, nemusíme se nikde trmácet, stát fronty apod. Vše si člověk vyřídí online. Spíše nechápu, jak lidé v dnešní době mohou otročit České spořitelně, ČSOB a KB. Chápu, že to nemusí být banka pro každého, ale pro běžné užívání je tou nejlepší volbou. O odstávce jsme vždy informování a navýšení limitu si každý může udělat přímo před bankomatem ze svého mobilního telefonu příp. laptopu. Mohu srovnávat se zkušenostmi ze zahraničí a lehce se vyrovná poskytovatelům ve Velké Británii. Jistě má i své mouchy, ale možná jde také o to, kdo je jak tolerantní..

  13. Petr Valečko

    Je zajímavé, jak lidé mohou mít se stejnou věcí diametrálně odlišné zkušenosti.

    Mám účet u Equa banky rok, a zatím 100%, opakuji 100% SPOKOJENOST!
    A proč? Nemám nesmyslné a nereálné požadavky, prostě chci, aby mi někam přišla výplata, abych penězmi mohl hotovostně i bezhotovostně disponovat, aby banka provedla za mě opakující se platby, a aby po mě nechtěli za to, že JÁ jsem PŮJČIL SVÉ PENÍZE JIM, žádné poplatky. Toť vše.

    S platební kartou zatím nikde žádný problém nemám, zato u předchozí banky byly. Pokud někomu nefunguje karta v jednom konkrétním obchodě či terminálu, bude spíš chyba na straně tohoto obchodníka či terminálu, a nebudu obviňovat banku.

    Ostatní služby fungují také spolehlivě, občasné víkendové výpadky intenet banky jsou normální, je prostě potřeba provádět údržbu. Silnice se také musí opravovat, ale to pisatel této recenze asi nechápe. Navíc banka o tom informuje vždy s předstihem několika dní mailem. Dokonce mám ale zkušenost, že i když avízují nefunkčnost, přesto internet banka funguje.

    Jako velké pozitivum naopak vidím, když jsem jednou potřeboval vyřešit problém ve 23 hodin v noci, že i tehdy na zákaznické lince byli živí lidé, a problém jsme úspěšně vyřešili!

    Celkově dávám Equa 1* 🙂

    1. wasek Autor příspěvku

      >> Ostatní služby fungují také spolehlivě, občasné víkendové výpadky intenet banky jsou normální, je prostě potřeba provádět údržbu. Silnice se také musí opravovat, ale to pisatel této recenze asi nechápe. Navíc banka o tom informuje vždy s předstihem několika dní mailem. Dokonce mám ale zkušenost, že i když avízují nefunkčnost, přesto internet banka funguje.

      Pisatel této recenze to chápe, ale pisatel předchozího komentáře asi neumí číst, jelikož problém byl především v neinformování a informačním kanálu, tedy kdy v té době žádné emaily o výpadcích nechodily. Emaily začaly chodit až v pozdější době. Pisateli předchozího komentáře tedy doporučuji, aby si nejprve dvakrát přečetl to, na co chce reagovat. 🙂

  14. Seimon

    Banka je zatím perfektní. Jsem u ní rok a nemohu si stěžovat. Běžné věci (proto se jmenuje běžný účet) zvládá bez problémů. Kdo má více peněz a dělá s účtem větší transakce, tak věřím, že potřebuje víc, ale také nepotřebuje mít účet zadarmo. Mě to ale za to stojí. Jinak jsem se ještě nesetkal s tím, že by mi nefungovala karta, či jiné problémy.

    Prostě jsem nadšený a banku doporučuji obyčejným lidem.

    Jen asi nedůležitý fakt, proč jsem hledal banku bez poplatku. Taková KB si ode mne vzala například 50,- Kč, jenom za to, že jsem si u bankomatu elektronicky změnil PIN na kartě. To byl vrchol a poslední kapka k bankovním poplatků, respektive k bankovním zlodějům!!!!!

    1. wasek Autor příspěvku

      No tak 50 Kč za změnu pinu? 🙂 to bych jim taky omlátil o hlavu. Jinak taky jsem definitivně opustil ČS. Nyní využívám EB a AirBank. EquaBank se od doby napsání tohoto článku zlepšila, problém s kartou už nenastal – je fakt, že jsem přestal tankomaty využívat. Co hlavně, tak konečně začali posílat email s informací o odstávkách.

  15. Anet

    Dobrý den,

    tuto banku bych do dnešního dne jen vychvalovala, to že nemám připsané peníze ihned, ale až třeba za 2 hodiny, je podle mě blbost v hodnocení. Nezlobte se na mě, ale česká spořitelna, kb, a mnoho dalších to mají několik dní a ještě za to platíte. Určitou a podle mě i velkou výhodou je, že můžete vybírat všude a zdarma. Ale abych se dostala k tomu, proč už tak spokojená nejsem. Rodiče cca 70 let, jsem tam přehlásila aby mělo pohodlnější výběry a další věci. Bohužel, jsme ztroskotali na zasílání důchodu. Samozřejmě, to co oni zvládnou je vzít kartu a vybrat, což taky není 100%. Ale je to zdarma, takže proč jiné bance platit, když to může být tu zadarmo. Ovšem equabank mi volala, že bohužel kdokoliv s může posílat výplatu na účet k mamce i když ho nebude znát atd, ale z bezpečnostních důvodů to manžel udělat nesmí (důchod). Jen by mě zajímalo, momentálně jsem opravdu jsem hodně nakrknutá, co s tím mám dělat. Nejlépe kam si stěžovat na jejich služby, a hlavně na takovouto kokotinu, která si protiřečí, aby to mělo nějaký význam. Jako přemýšlím, jestli tedy mám 70 letému muži, který to nikdy nepoužije zřizovat účet, to je taková neschopnost…..

  16. anaj

    Jsem u Equa bank půl roku a stalo se mi už dvakrát že nešlo vybrat z bankomatu ani zaplatit v obchode a to nejhorší se mi stalo na konci srpna. jednoho rána jsem zjistila že mi přes noc někdo vybral z účtu 36000 ,-Kč. Banka dělá mrtvého brouka a vypadá to že své peníze už nikdy neuvidím.

  17. Dita

    Zdravím.
    Začátkem prosince jsem si refinancovala u Equa bank půjčku.Lákavý byl účet bez poplatků a možnost nižší splátky.Vše běželo jako na drátkách,až jsem byla překvapená,než mi zavolala bankéřka z mé stávající banky,aby mi sdělila,že peníze na refinancování opravdu došly,ale že chybí 27 000 Kč.No šla jsem do kolen a ihned volala na cool centrum do equa banky.Prostě to spočítali podle nějaké své tabulky a nikoho nezajímalo,kolik opravdu zbývá doplatit,tak to bylo od oka.Tak jsem to refinancovala celé ještě jednou s tím,že to bude už ok.Z Equa bank opravdu volali a starali se,ale ve finále to spočítal zase nějaký machr,takže jsem doplatila ještě skoro 18 000 kč.Měla jsem v té době rozjeté obě banky,že pro mně bylo opravdu snažší to doplatit a platit méně u Equa.Není to má hlavní banka,je jen na to refinancování.
    Jestli se do toho někdo pustíte,tak si dobře vše spočítejte.Nikdy by mně nenapadlo,že když si požádám o nějaký bankovní produkt,budu si k němu muset sehnat data,co sedí.Při minulém refinancování jsem v bance podeposala,že souhlasím s tím,aby koncovou dlužnou částku sdělili třetí straně.je to jednoduché jako facka.Musím říct,že jsem ve fázi,kdy jsem opravdu rozčílená a tablet,co by měl ještě přijít jako dárek za refinancování by měl být nejméně Ipad….:)

  18. Veronika Neterdová

    Hezký den,

    já jsem s Equa bank moc spokojená. Nedávno mi například byla odcizena karta, novou jsem dostala do dvou dnů a dokonce jsem za ni nic neplatila. Veškeré problémy jsou ihned a se vstřícností vyřešeny. Nejvíce se mi líbí, že můžu vybírat z bankomatů kdekoliv a kdykoliv a nemusím přemýšlet, kolik zaplatím za výběr. Nikdy se mi nestalo, že by mi karta nefungovala. Takže Equa bank doporučuji 🙂

    1. Whistleblower

      Zdravím, no, peníze složené cash na poště mi byly připsány bleskově (a to opravdu – hned následující pracovní den, přitom se tedy ze zákona pošta „mohla“ malinko zdržet… 😉 ). Takže asi hned jak to dostali od pošty, připsali to i u mě. JENŽE PROBLÉM JE PROKLAMOVANÉ PŘIPSÁNÍ I 40 KČ, coby poplatek poště za poukázku A.
      Sice jen 1x do měsíce (ale furt lepší než D.Rathem do voka…) ten poplatek zaplacený na poště EB svým klientům údajně vždy proplatí „zpětně“. Jenže já už jsem tam měl takové vklady několik měsíců po sobě (vždy dle podmínek banky!), a DOSUD MI PENÍZE EQUABANK NEPŘIPSALA, což je vzhledem k nekřesťansky vysokému poplatku poště od banky docela podrázek… Tak doufám, že nebudu muset nic urgovat, a že když banka (ale OBECNĚ KDOKOLIV COKOLIV) slíbí zpětné připsání, tak toto spolehlivě dodrží. Očekával bych celkem logicky, že se připsání 40 Kč objeví na účtu hned po účetní položce provedeného vkladu (což už splní podmínku „zpětně“), anebo třeba „až“ následující pracovní den. Doufám, že je na banku spoleh, že nemaže med kolem úst, neboť ona teď má fakticky půjčené moje peníze, a neměla by riskovat svým nečestným jednáním mou nedůvěru…
      („Zpětně“ totiž může znamenat třeba za rok, za 10 let, za 100 let – prostě vrchol neserióznosti, jakým jsme se asi všichni dělali rádoby vychytralé srandičky na základní škole, když nám bylo tak 8 let – a školákovi bych nesvěřil ani korunu, a už teprve ne školákovi, který navíc používá takových vyčůraností, kterými mě chce od počátku oklamat…)

  19. Andrej

    U Equabanky jsem jen pulroku a uz dokazali me nasrat. Za prve, poradne jim nefunguje IB: povoleni k Inkasum se samovolne prejimenuj do nejakeho defaultniho nazvu, a pak, kdyz mate tech inkas kolem deseti, udela to Vam pak pekny bordel. Operatori call-centrumu sice odpapouzkuji, ze se problem resi, ale za tech pulroku zadny posun neni.
    Za druhe, tzv. ‚volani zpet‘ funguje asi jen pro nezname lidi, kteri jeste nejsou v seznamu jejich klijentu. Nekolik jsem zadal o zpetne kontaktovani pres kontaktni formular – naprosro zadna reakce. Jo, mohl bych jim zavolat sam, ale nevidim zadny duvod, proc bych mel jejich prusery resit za sve penize.

  20. Peta

    … o dva roky později:
    Myslím, že většinu „much“ již banka vychytala. Když člověk přechází k jiné bance, měl by také počítat s jejich podmínkami. Např., když si nebude číst e-maily, tak bude mít víkend bez peněz.

    Bohužel mám s ní také nepříjemnou zkušenost – dochází vám benzín, jste v horách v zahraničí na ostrově a široko daleko jediná benzínka se samoobslužným automatem. A jediné, co vám z automatu vypadne je: ABANDON DEBIT. To vše vám napíše na třech kartách od equa, tedy od banky se kterou jste až do teď doporučovali známým a rodině. Naštěstí jeden byl stále „líný“ odedejít od své „staré“ banky.
    Pozn.: Samosebou jsme byli poučeni z minulosti a všechny limity jsme měli dostatečně zvýšené a s dostatečnou výši zůstatku.

    Co mě nejvíce naštvalo nebyla tahle situace, která se opakovala ještě při platbě večeře a nákupu v carrefouru, ale postoj banky, která za nic nemůže…a přesně, jak psal autor článku operátoři Vám mažou med kolem huby.

    První operátor byl milý a vůbec si nevěděl se situací rady, nicméně mě poprosil, zda-li bych si nemohla vybrat, když mi fungují bankomaty. Prostě pro jistotu.
    Následně byl můj případ předán na karetní oddělení, kde se mnou jednala vcelku arogantní slečna a bylo mi sděleno, že problém není na jejich straně, že nezaznamenali žádný pokus o platbu, že se mám obrátit na obchodníka, že je chyba na jeho straně. Upřímně – tuto odpověď jsem čekala. Čekala bych chybu v kavárně, ale nečekala bych, že má něco v nepořádku velký obchodník jako je Carrefour. Další vysvětlení bylo, že obchodník pravděpodobně nepodporuje platbu master card- = BLBOST. Obzvlášť, když poslední karta, která prošla a zároveň nebyla od equabanky, byla také mastercard.
    Když jsem se vrátila z dovolené, tak stačilo dát do googlu – nefunkční karta v zahraničí equabank – a vyjela mi překvapivá spousta odkazů na diskuze. A mezi nimi i článek, jak cestovat do zahraničí s platební kartou, kde autor zmiňuje nefunkčnost čipu u prvních embasovaných karet equabanky (http://www.mesec.cz/clanky/cestujete-do-zahranici-s-s-platebni-kartou-jak-usetrit/).

    Bohužel není to jen u prvních (za předpokladu, že nečerpají stále z první várky), naše karty byly pořizovaný , co jeden rok – 2013, 2014 a 2015 – a problém stále trvá. Jsme čerstvě zpátky, ale situaci chceme řešit s bankou, takže jsem zvědavá na její stanovisko.

  21. Vašíková

    Dobrý den, musím se Equa banky zastat. Jediný problém jsem měla hned zpočátku, kdy mi nefungovala platební karta. Po vznesení dotazu mi byla platební karta vyměněna za novou, která funguje už 3 roky. Byla jsem na zahraniční cestě v Londýně a platby probíhaly bez problémů a dokonce po kontrole výpisu za toto období jsem zjistila, že i kurz který banka používala k přepočtu byl celkem výhodný (když jsem porovnala ostatní banky, tak byl nejvýhodnější). Takže tuto banku všem doporučuji. Jediný problém vidím v tom, že nemají pobočky v každém městě. Ale dá se komunikovat mailem i elektronicky a nikdy jsem neměla problém. Vždy ochota a vstřícnost. Velké plus je možnost vybírat z bankomatu jakékoliv banky a to vše zdarma!! Je to super nemuset přemýšlet kde mohu vybrat a kolik to bude stát. Vřele doporučuji, zatím jsem opravdu nadšená. Nechala jsem se zlákat do KB s tim, že dostanu výhodný balíček s vedením účtu zdarma, ale za každou výběr si účtují 9,- Kč a to prosím z jejich bankomatu ! a platební příkaz za 6,- Kč. Což je nehorázné. Vše jsem zrušila a veškeré transakce převedla na Equa a účet u KB zruším.

  22. olga

    Otevrila jsem si ucit v equabank s tim, ze jsem se chystala vybrat peníze v zahranici, mimo EU. Bohuzel jsem netusila, ze provádí tranzakci = zauctovani s opozdenim několik dnu. Bylo to dosti nemile prekvapeni, Dluzim jim přes 2 000 kc, uz v zivote equabank používat nebudu, ani nedoporucuji kamaradum. V předchozích mesicich jsem vybirala peníze v zahranici s Mbank kartou, a nic podobného se nestalo. Vybrala jsem si x castku, vecer jsem si zkontrolovala vypis z uctu, ta castka uz zmizela, a nic pak jsem nemusela doplácet bance. Proste, když si vyhledavate nejakou banku, se kterou pak utratite min penez na vyberu z bankomatu, mejte na vedomi, ze kromer ruznych poplatku, banka vas necha vybrat penízky, ale pak uplyne 2-5 dnu a vezme sebe další peníze z vasiho uctu a vy s tim nic nenadelate. Mají mit nejakou blokaci, jako třeba ma Sberbank, ze vas proste nenecha vybrat veskere peníze z uctu najednou.

  23. Martin

    Zkusil jsem konsolidaci půjček od Equabank. UŽ NIKDY VÍCE!!! Podepsal jsem smlouvu na 120 splátek – ve smlouvě i ve VOP je jasně řečeno, že je vše zdarma a že mohu úvěr kdykoliv předčasně splatit i přes internetové bankovnictví a že to opět zdarma… Schválení proběhlo v pohodě. Bohužel mi nevyhovoval datum splácení, tak jsem si jej posunul o pád dní později. Takovýto úkon byl v jiných bankách vždy zdarma a ani ve VOP o tom není nic psáno a při podepisování dodatku smlouvy také nic o penězích. Po změně data se úvěr navýšil ze 120 na 122 splátek (tedy asi o 5 500 Kč). Po několika telefonátech mi bylo zděleno, že toto navýšení bylo způsobeno posunem data a že se tedy navýšili úroky o každý den mezi danými daty. Nikde jsem se o tomto navýšení nedočetl. Nic takového jsem nepodepsal a ani mi to nikdo nezdělil. Prostě zlodějina!!! Navíc první splátkou platíte pouze úroky a z celkové výše splátky se nic neodečte. To jsem ještě neviděl… Rozhodně tohle ještě budu řešit.

    1. Petr

      Mám podobnou zkušenost, při vyřizování úvěru jsem se dotázal na možnost změny termínu splátek, milá paní na pobočce ochotně provedla, ale o nějakém navýšení úroků ani slovo, až později jsem zjistil z internetového bankovnictví, že počet splátek byl navýšen… Naprosto nesolidní jednání na úrovni šmelinářů!
      Ve všeobecných podmínkách k tomu sice mají odstavec, odvolávající se na ceník, ale v dostupném ceníku jsem nic nenašel… Není slušnost upozornit na takovýto dost vysoký poplatek předem?! Ne, Equa bank raděj ne!

  24. Aleš

    Nejlepší banka na trhu. Jsem u Equabank už tři roky a ani za nic bych neměnil. Výplata chodí včas,srozumitelné I.B. Předčasně jsem splatil půjčku-bez žádných poplatků,za půl roku jsem potřeboval půjčit peníze,zašel jsem na pobočku a peníze jsem měl na účtu za pět minut , úrok 5,9, výběry z bankomatů úplně v pohodě a zdarma, to samé i při platbě kartou. Vřele doporučuji.

  25. vlazy

    Equa bank je dobrou bankou. Není to sice nějaká super banka a má i některé drobné nedostatky, ale rozhodně není až tak katastrofální jak se ji zde autor článku snaží pomlouvat. Mluví se že „kdo chce psa bít, ten si hůl vždy najde“. V každé bance se dá najit nějaké nedostatky a proto banku je třeba posuzovat vždy celkově podle toho co je na ni dobré a špatné. Já na Equa bank vidím rozhodně mnohem více toho dobrého než špatného a táto banka mi docela dobře vyhovuje.

Napsat komentář