Vzhledem ke stáří mého Hyundai coupé z roku 98, jeho stavu a potřebám jezdit často delší trasy z Prahy na „venkov“ nastal čas na obměnu mého vozového parku. Hyundai Coupé 1.6 16V bylo suprové auto, ale už to chtělo něco novějšího, spolehlivějšího. I přes prvotní úvahy nad nějakým ojetým koncernem jsem nakonec rád, že jsem si vybral Novou Kiu cee’d s benzinovým motorem 1.6 GDI ve verzi hatchback. Je to skvělé auto!
V úvodu říkám, že toto není recenze nového ceeda, ale soupis subjektivních pocitů a hodnocení uživatele po prvních pár km cesty od dealera. 🙂
Svezl jsem se novou Kiou cee’d druhé generace a bylo jasno
Názor: Nové auto? Vyhozené peníze. Až do doby, kdy začaly jarní akce nekoncernových automobilek a ceny se zdály býti docela příznivé a spadly dolů. Velmi se mi zamlouval nový Citroën C4, který byl mým prvním favoritem, a v požadované výbavě byl cenově jen o pár desítek tisíc Kč dražší než koncernová ojetina, nad kterou jsem původně uvažoval.
V Hradci Králové jsem si domluvil testovací jízdu céčtyřky a také se v ní projel. Testovací jízdu s novou Kiou cee’d jsem si domluvil narychlo týž den. Dealer Kia je i v Hradci a kousek od Citroenu, tak jsem to vzal v jeden den vše naráz. I když jsem o novém ceedu vůbec před tím nepřemýšlel, svezení v předváděcí Kia cee’d SW bylo láskou na první pohled. Jízdní vlastnosti a síla motoru 1.6 GDI byla ve srovnatelné konfiguraci oproti C4 o třídu výše. Nový Cee’d krásně držel v zatáčkách a i na 16″ kolech přitom poskytoval velmi pohodlný požitek z jízdy. Opravdu mi cee’d sedl do ruky.
U obou dealerů, Kia i Citroën, jsem si nabral letáčky a ceníky a vyrazil směr domov pln nových dojmů a zážitků ve prospěch nového ceeda.
Novou Kiu cee’d jsem koupil nakonec v Kladně
Výhodou skladových vozů je to, že nemusíte čekat. Skladovka bývá také ještě o nějaký ten tisíc levnější. I když použitelnost oficiálních webových stránek Kia je na hranici únosnosti a někdo by se u Kia Motors CZ mohl zamyslet, hledal jsem skladovku v konfiguraci HB Comfort s Packet Plus. Je fakt, že Cee’dovi sluší všechny barby. Nakonec jsem svou skaldovku za super cenu našel, s velkou slevou, stříbrnou v Kladně u AUTO SCHWAB, s.r.o.
Jednání s prodejcem bylo i přes delší prodlevy po mailu (ale asi jsem profesionálně deformován) na výbornou. AUTO SCHWAB z Kladna doporučuji.
Dokoupil jsem ještě gumové koberečky a auto kvůli nepříznivému počasí nechal přezout ještě na těch pár týdnů na zimní pneu.
Už mne nebaví psát a jdu jezdit, brzy sem napíšu další zkušenosti, až bude najeto pár tisíc km. Budu psát o všech mouchách, spotřebě, a jiných věcech, které souvisí s mým novým Cee’dem :-).
Ježiš chlape jezdi a piš ,já se do seedu taky zakoukal, a Ty jsi zatím jediný zdroj skutečných informací kromě autosalonu a jiných motoristických pořadů a časopisů,kde si může reklamě nablábolit kdo co chce.Těším se na Tvoje nové poznatky. Dík Martin
Ahoj, díky za komentář. Pokusím se napsat víc, chystám něco o reálné spotřebě a jízdních vlastnostech po 2000km provozu. 🙂
Dík za reakci,už se těším.M
Ještě mi prosím Tě napiš,co na seeda tvoje okolí,známí a tak.Mým známým a kamarádům se líbí ale myslím si že jsem jediný který bych do to klidně šel.No Kia i další Korejci to tady ještě nemaj jednoduchý.M
Mno každýmu, co ho viděl naživo, se líbí. 🙂 I zařeklým škodovákům. I když škodováci si pořád melou svoje. Chce se to v něm prostě svézt a pak se rozhodnout. To auto fakt dobře sedí na silnici, přitom komfort jízdy je zachovaný, uvnitř mi přijde kvalitně lépe zpracováno jak nějaká fabia nebo octavia v ambientu.
Zdravím i já jsem byl škodovkář.Vlastnil jsem Škodu 120GLS,Favorit136l,Octavia1600GLXI,ale ty nový motory s turbem mně nezaujaly.Přečetl jsem spoustu recenzí a informací na internetu a jsem milovník krásného dizajnu.První Octavie byly krásné,tu jsem vlastnil,ale málo spolehlivé.Taky jsem ted majitelem ceeda 1600, 2 roky jetého ale je to super!!
Zdravím, a to máte toho nejnovějšího ceeda a nebo první generaci?
Ahoj, v podstatě ve stejnou dobu jako Ty jsem koupil tu samou motorizaci, ale kombíka. Dokonce mám taky skladovku a stříbrnou barvu 🙂
Musím říct, že jsem z nového vozu naprosto nadšený. Předtím jsem měl Ceeda SW z roku 2009 s 1.4 CVVT a tento nový je úplně o něčem jiném. Jakoby člověk přesedl do vyšší třídy. Interiér je nádherný, motor skvěle táhne.
Spotřebu moc neřeším a mám najeto jen 600km. Zatím když jsem jel podle předpisů a řadil podle nápovědy počítače tak jsem se dostal na 6,8 l/100. Když se nechám unést nádherným zátahem a zvukem v otáčkách tak spotřeba vylezla na 7,1 . Starý Ceed si řekl klidně o 8 l/100 takže nyní taky spokojenost :-).
Jinak kromě parkovacího asistenta jsem si nechal namontovat střešní okno Webasto, protože mi klimatizace nedělá moc dobře. Můžu říct, že po koupi nového Ceeda je to střešní okno druhá nejlepší věc co jsem koupil 🙂 Fakt doporučuju!
Lidi kolem koukaj a myslím, že se jim Ceed líbí. Pokud někdo váhá nebo neví jestli do něj jít, tak doporučuju alespoň zkušební jízdu u prodejce. Já využil v únoru akci kdy ho prodejce půjčoval na 24 hodin zdarma a ten jeden den rozhodl 🙂
Jo, když jsem jel prvních pár set km, tak jsem také řadil podle manuálu a mimo obec byla spotřeba okolo 6,6 l/100km. Ta jednašestka je prostě motor hodně náchylný na styl jízdy :-). Dokáže jet opravdu za 5 litrů, ale taky za 7,5 i více.
Jinak gratuluji a nezapomeň se zaregistrovat na http://www.kia-club.org/. 🙂
Máš něco nového v testu svého nového seedu?Martin
Ahoj Martine, vydrž, chtěl bych se trochu rozepsat ohledně interiéru a případně dodat i nějaká videa.
Zdravím příznivce vozů Kia, já mám od února 2010 Kiu seed sw 1,4, už novější typ. Po více než 3 letech jsem maximálně spokojený, žádný problém kromě krup a nabouraného zadku telefonující ženskou, ale za to výrobce nemůže. Už první posezení mi přišlo jako v kokpitu letadla (dřív jsem měl Fabii sedana), kufr nemá chybu, vnitřek prostorný, kromě dvou autosedaček pro děti se na zadní sedadlo vejde v případě potřeby i manželka. No a spotřeba v létě 5,8 – 6.2 l (a to jezdím přes týden denně po Praze a o víkendech na Liberec a občas někam jinam na golf). V zimních podmínkách to jezdí o litr víc. Mám teď najeto asi 60 000 km. Jezdím s rozumem, předvídám a brzdím hodně motorem, ale když je potřeba, tak auto lehce zatahuje ze 120 na 150. Sezení výborné, jízdní vlastnosti taktéž. Kromě benzínu a vody do ostřikovače jsem zatím na nic jiného nepotřeboval šáhnout. Akorát 6000 Kč za roční prohlídku se mi zdá trochu moc. Ale nevím, jak jsou na tom ostatní značky.
Mě osobně se líbí pro ceed i když se nikdy nebude prodávat tak jak klasická Kia Ceed nebo SW. Jo a GT to by mě asi drželo ještě déle…
Osobně jsem se v sobotu povozil s Kia ceed GT a byl to nářez. Kia se podařilo udělat kompromis mezi rodinným autem a velmi sportovním svezením. Napíšu o tom víc do článku.
Zdravím všechny majitele vozů Kia ceed. Já jsem si toto vozidlo pořídil v září 2013. V současné době mám najetu 3.200 km. Je to málo, neboť jezdím krátké vzdálenosti a to 6 km tam a zpět. Někdy samozřejmě někam dále , ale jak píšu, převážně krátké vzdálenosti. Vše zatím OK a spotřeba 6.7l na sto. Je to mé 14 auto a mohu doporučit.
Zdravím, prošel jsem před 14 dny úplně stejným porovnáním mezi C4 – KIA ceed SW 1,6 a ještě Peugeot 308 SW. Nebylo co řešit i financování bylo o mnoho výhodnější než jinde takže KIA vyhrála. Zítra pro ni jdu je to 12 .tak jsem fakt zvědav a moc se těším.
Jojo financování kia je fakt neodolatelné. Ten Peugeot by mne taky zajímal, svezl jsem se jen v té c4, ale předpokládám, že francouz jako francouz. 🙂
Zdravím všechny. již 10 let mám fabii 1.2 40 KW HTP asi se budete divit – s autem velká spokojenost. Se servisem ani náhodou. Jsou to neskuteční amatéři a již s nimi nechci nic mít. Kia se mi moc líbí, proto jsem narazil na tyto informace, za které jsem vděčný. Byl bych proto moc rád, kdyby jste tu také napsali o zkušenostech s autorizovaným servisem Kia . Hodně šťastných km zdraví Geri.
Zdravím, mno mám zatím zkušenosti s CAR HOUSE a zatím pozitivní. Ale věřím i Vaší zkušenosti, byť autorizované, tak servisy jsou samostatné firmy se vším všudy a mají pouze od KIA licenci. Takže je to asi jako ve všech oborech. Existují dobré a špatné firmy.
Ahoj. Jsem majitelem Ceeda SW 1.6 CRDi 94kw Comfort již měsíc. Naprostá spokojenost, a to se vším, jen co mě trochu zarazilo,je že nemá v zabudován stav teploty chladící kapaliny. Je jen v na displeji po několika kliknutí. Ale snad si zvyknu.
Také jsem koupil skladové auto, a to s z několika důvodů, cena se slevou 54 000,-, + další doplňky v ceně 20 000,-. Každý dárek potěší
Vzhledem k tomu že jsem vlastnil Oktavia 2 s motorem 2.0 TDI 103kw a níže jak o 10 koní jsem nechtěl jít níže, tak jsem hledal auto s podobnými technickými údaji, ale cenově do max. 400 000,-. Z prvu se to zdálo nemožné. Ale povedlo se. KIA Ceed je doma. Ještě musím napsat, že další věc která mne hnala, je že pracuji a přes týden žiji v německu. Tak auto je jediné spojení s rodinou. Týdně do práce a zpět 520km.
Oktavii jsem koupil v roce 2005, a po 120 000 km přišli první investice. A né zrovna levné !!!! Auto jsem prodal ve s 280000 kilometry, a investice po 120000 byly 118000,- kč.
Ale teď k Ceedu.
První usednutí, bylo rozhodující. Okamžitě jsem věděl že to je ono, vše po ruce, 6ti kvat, diesel, 128PS, kombi. První nastartování bylo pro mě nejen úžasné. Motor sametově předl, chvíli jsem si myslel že se spletli, a dali my benzín. Tak jsem si oběhl auto, a na zádi bylo CRDi. Fuj to jsem si oddechl . První zařazení a jízda, zvláštní ? neslyším motor , řízení přesné, převodovka taktéž. První jízdu do němec jsem si vychutnával. Ticho, je rádio. Zatáčky bral Ceed s přehledem bez jakéhokoli náklonu. Řízení, velmi dobře nastavené. Proměnlivé dle rychlosti. Takže parkování ve městě, procházka růžovím sadem. Každým kilometrem se motor probouzík k lepším výkonům, a to citelně. Mám dnes 1800km a spotřebu ukazuje 4.8l , 1/3 město 2/3 mimo. Na to že vše ještě funguje na fest, úžasná spotřeba. S Oktávií jsem jezdil za 4.3 – ale kilometry jsou kilometry. Věřím že po 20 000km se k tomu taky d
ohrabu. Jinak , porovnání Oktávie a Ceeda? Ceed je lepší, a to nejen s toho důvodu, že Oktavia byla vyvíjena cca před 10 lety, a Ceed před 3ma. Auto je jiné, a velmi dobře udělané. Jsem rád, že jsem se pro něho rozhodl. A přeji všem, kdo si ho koupí, aby byli spokojeni jako já !!!
Mám Kiu ceed SW benzín 1,6 týden. Původně jsem uvažoval o Peugeotu, Hondě či Mazdě ve verzi hatchback, ale učarovala mi limitovaná edice FIFA World Cup. Usmlouval jsem to na 380 tisíc v bílé barvě. Poměr cena/užitná hodnota je naprosto bezkonkurenční. Po 600 km mám spotřebu 5,7 l
pěkná recenze, plánuješ vydat něco po delší době používání a s tím související odhalování mušek na voze?
Ahoj, no plánuju nebo spíš plánoval jsem. Ale ono po 25 tisících to auto jezdí a jezdí a všechno je ok a super a nic skoro ani nejde napsat. Ale něco asi nakonec sepíšu, docela jsem překvapený kvalitou a tím, jak mne pořád baví s tím autem jezdit. 🙂
Ahoj, mám Kia pro_ceed 2l CRDi, rok výroby 2007, koupena jako nova, nyní najeto 270.000km , závada 1 pokazil se motorek kterym se reguluje vytápění, cca 4500, výměna v zaruce zdarma, jinak servis jen výměny oleje a filtru po 20tkm, po 160tkm rozvodovy řemen, 1x výměna brzdovych kotoucu po 120tkm, ty druhé mám stale a stale jsou dobre, stale původní tlumiče, stav stale velmi dobry. spojka puvodni, motor bezi jako hodinky, jen ve 220tkm zanešené trysky vstriku common railu coz způsobilo úbytek točivého momentu/tahu motoru-čistění cca 1500kc první 3,5 roky jsem jezdil na neznačkovou levnejsi naftu cca 150tkm, ted jen verva diesel od Benzina a skvěle.